018 ADALAH TAHUN PERUBAHAN, MARI KITA KUKUHKAN LAGI ILTIZAM MENYINGKIRKAN UMNO@BN

Hari ini adalah hari pertama tahun 2018 dan untuk itu diucapkan selamat tahun baru kepada seluruh rakyat Malaysia serta penjenguk blog ini, tidak kira sama ada yang pro kerajaan atau pro kepada perubahan.

Juga diucapkan terima kasih kepada semua yang terus setia membaca dan menjenguk blog ini, termasuk yang rajin memberi komen dan pandangan, baik yang bersifat pro atau kontra. Kepada yang suka berkata kotor, lucah dan mencarut, sedarlah bahawa dunia ini tidak kekal selama-lamanya.

Sebagaimana tahun-tahun sebelumnya, pada tahun 2018 ini, blog ini ingin terus komited dalam mengajak rakyat kepada perubahan dan pembaharuan dalam politik Malaysia melalui PRU 14 yang wajib diadakan sebelum Ogos depan.

Oleh kerana tahun ini adalah tahun pilihanraya di mana rakyat harus membuat pilihan, maka seboleh mungkin blog ini akan melipatgandakan lagi usaha penulisannya agar rakyat benar-benar faham tentang pentingnya perubahan serta tidak teragak-agak untuk melakukannya di kertas-kertas undi.

Pada asasnya, oleh kerana hanya Najib Razak yang terpalit dengan skandal kewangan terbesar di dunia, banyak membazir, suka bermewah, membebankan rakyat dan merosakkan seluruh sistem dalam negara, menyingkirkan beliau saja adalah pilihan yang paling munasabah dan itulah yang diperjuangkan sebelum ini.

Hakikat ini bukan saja terserlah melalui tulisan atau artikel di peringkat awal blog ini, tetapi juga melalui tujuh buku yang telah diterbitkan sejak 2011 lagi.

Tetapi, oleh kerana Najib enggan berundur dan berselindung di sebalik UMNO dan BN serta menggunakan kekuatan "cash is king" yang ada padanya untuk terus bertahan, maka mengajak rakyat untuk sama-sama menumbangkan UMNO dan BN sudah tidak dapat dielakkan lagi.

Dalam keadaan sekarang, mengekalkan UMNO dan BN samalah seperti mengekalkan lagi Najib untuk terus berkuasa serta  bermaharajalela dan Najib hanya dapat disingkirkan dengan cara mengalahkan UMNO dan BN terlebih dahulu.

Rakyat juga harus sedar bahawa oleh kerana Najib enggan berundur dan masih mahu bertahan adalah kerana untuk melindungi dan menyelamatkan diri, keluarga dan yang terpenting sekali ialah Jho Low, kebarangkalian yang paling menakutkan ialah kepentingan rakyat akan merupakan prioriti terakhir dalam hidupnya selepas dapat menyambung lagi hayat politiknya.

Najib tidak pernah peduli tentang kesusahan rakyat, berapa harga bawang dan cili, apa pentingnya subsidi, bebanan GST dan lain-lain lagi kerana yang sentiasa diutamakannya hanyalah kepentingan dirinya.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: