PRU14: Kesiapsiagaan Umno berada ditahap tertinggi.??

Kesiapsiagaan Umno berada ditahap tertinggi
Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak (dua, kanan) ceria selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi Umno di Menara Dato' Onn hari ini.
KUALA LUMPUR - Kesiapsiagaan Umno di semua peringkat bagi berhadapan PRU14 kini berada di tahap tertinggi berdasarkan laporan jawatankuasa pengurusan parti itu.
Presidennya, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, beliau amat berpuas hati dengan prestasi itu dan mengharapkan ia berterusan sehingga PRU14 bermula.
“Mesyuarat hari ini mengambil maklum beberapa perkembangan terkini terutamanya arahan supaya parti tingkatkan kesiapsiagaan untuk menghadapi PRU akan datang dan ia sememangnya mendapat sambutan yang positif daripada semua peringkat  termasuk sayap Wanita, Pemuda dan Puteri.
“Saya amat berpuas hati kerana tahap kesiapsiagaan Umno berada di tahap yang lebih tinggi hari ini. Mudah-mudahan kesungguhan ini akan diteruskan sehingga apabila Parlimen dibubarkan nanti,” katanya pada sidang media selepas Mesyuarat Majlis Tertinggi Umno, semalam.
Beliau mempengerusikan Mesyuarat Majlis Tertinggi Umno di Menara Dato’ Onn sebentar tadi yang turut sama dihadiri Naib Presiden Umno, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein dan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi serta Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.
Pada masa sama, beliau berkata, mesyuarat yang sama turut mengambil maklum tentang keadaan semasa negara yang dilihat lebih positif.
“Suasana ekonomi negara kini menunjukkan berlakunya pengukuhan ringgit, kadar pertumbuhan yang tinggi, bursa saham yang berada diparas tertinggi dalam tempoh tiga tahun , kadar inflasi yang rendah dan juga kadar pengangguran dalam sekitar empat peratus.
“Ini menunjukkan bahawa dasar-dasar yang dijalankan oleh kerajaan hari ini telah membuahkan hasil yang menggalakkan sekali gus meningkatkan keyakinan terhadap bisnes dan konsumer seperti mana yang dilaporkan di akhbar hari ini (semalam),” katanya.
Beliau berkata, pencapaian tersebut jauh lebih baik jika dibandingkan dengan prestasi pembangkang pada ketika ini.
“Kita berpuas hati dengan keadaan Umno dan BN dan jika dibandingkan dengan pembangkang, apa yang berlaku sehari dua ini menunjukkan mereka ‘rapuh’ secara dalaman.
“Keadaan itu sepatutnya tidak memberi keyakinan kepada rakyat mengenai kewibawaan mereka untuk menjamin kestabilan politik negara apatah lagi kemampuan mereka untuk melaksanakan agenda transformasi yang besar pada negara kita,” katanya.
Sementara itu, ketika ditanya mengenai tarikh PRU14, Najib menjangkakan ia bakal berlangsung pada Jun atau lebih awal.
“Pada Jun depan Parlimen secara automatiknya sudah bubar, jadi kita lihat sama ada kita akan tunggu sehingga Jun atau kita buat lebih awal. Saya tunggu ilham fikir dan pilih masa yang sesuai,” katanya.

Subscribe to receive free email updates: