BATAL HSR: LAGI BUKTI KEENGKARAN DAPigs TERHADAP TUN M???


Kebodohan apakah yang hendak dibentangkan rakyat? Wayang apa lagi nak mereka pertontonkan kepada masyarakat secara umum dalam keadaan yang bercelaru tanpa arah tujuan ini?


Nampak gayanya, drama Politik Longkang yang dimainkan oleh Rejim Pakatan Haprak itu semakin bertambah menarik. Percanggahan demi percanggahan dapat dilihat muncul dengan jelas.


Jika sebelum ini, percanggahan itu dapat dilihat apabila Menteri DAPigs yang dilantik Rejim Pakatan itu sering kali mengeluarkan kenyataan yang tidak sehaluan dengan Perdana Menteri.


Menteri Kewangan bercanggah angka hutang Negara. Manakala Menteri Penerangan pula bercanggah pendapat berhubung status Akta Anti Berita Palsu. Sekarang cerita pasal HSR pulak.


Cuma kali ini, percanggahan itu berlaku tidak sampai sehari. Pagi Perdana Menteri kata keputusan untuk membatalkan projek HSR itu adalah muktamad. Petang Menteri pula menafikannya.


Malah penafian yang dibuat oleh Menteri itu juga turut mendapat kecaman dari pemimpin Singapura yang mengancam akan mengambil tindakan terhadap Rejim Pakatan yang baru itu.


IRONIKnya, dalam keadaan Negara yang didakwa berhutang sebanyak RM 1 Trillion tu pun puak Rejim Pakatan Haprak tu masih ada hati nak membatalkan projek HSR itu dan membayar pampasan sebanyak RM 500 juta? Yang ini cerdik datang dari celah mana pulak!!!

Subscribe to receive free email updates: