KHAIRUDDIN MAHU CADANGKAN RAFIZI DIBERI JAWATAN DALAM KERAJAAN

Ini adalah masa untuk keseluruhan pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan bekerja secara bersungguh-sungguh untuk tunai segala janji-janji pada 32 juta rakyat malaysia!!

Kita mesti 'perform' secara kadar segera berfasa-fasa bagi melunaskan setiap butiran yang tertera dalam manifesto Pakatan Harapan!!

Rafizi Ramli tidak perlu pertikai lagi Pakatan Harapan menang pru14 atas faktor apa?!

Bagi saya rumusan kajilidik untuk membuktikan Pakatan Harapan menang PRU14 bukan atas dasar populariti Tun Dr. Mahathir Mohamad atau sesiapa saja; itu tidak relevan lagi buat masa ini!!

Masakini, adalah masa untuk semua dalam Pakatan Harapan merapatkan saf sesama kita ke arah menggembeling tenaga berkhidmat secara teramanah serta terbaik mungkin pada keseluruhan rakyat tanpa kira kaum!!

Berkhidmat dan bertungkus-lumus untuk kesejahteraan masa depan rakyat adalah elemen terpenting buat masa sekarang!!

Kita diberi mandat oleh rakyat malaysia untuk bina semula negara bukan untuk berbalah sesama sendiri atau pertikai di antara sesama kita!!

Seandainya, rumusan kajilidik invoke menyatakan Pakatan Harapan menang pru14 bukan kerana faktor populariti Tun Dr. Mahathir Mohamad; itu hak beliaulah untuk nak bercakap sedemikian rupa!!

Tetapi saya nak tanya Rafizi Ramli adakah kajian invoke ini menyeluruh?! Berapa jumlah responden yang dikajiselidik?! 

Boleh saya tahu berapa peratus responden yang ditemui oleh invoke secara perbandingan dengan jumlah keseluruhan rakyat malaysia?!

Yang saya perhatikan banyak juga keputusan-keputusan kajian invoke tidak tepat!!

Kadang kala keputusan kajian invoke juga tidak konsisten!!

Sesungguhnya, saya hormati Rafizi Ramli tetapi sejak kebelakangan ini saya nampak beliau macam emosional sikit!! Tak tahu lah mengapa?!

Beliau kena kurang bercakap yang tidak memunafaatkan kerajaan Pakatan Harapan!!

Insya-Allah, saya akan sarankan pada YAB Perdana Menteri dan YAB Timbalan Perdana Menteri untuk mempertimbangkan memberi satu jawatan penting kepada Rafizi Ramli agar beliau lebih fokus bekerja ke arah membantu kerajaan Pakatan Harapan membina semula negara kita yang parah dirosakkan oleh najib tun razak!!

Apapun, Rafizi Ramli layak menjawat jawatan penting dalam kerajaan Pakatan Harapan kerana sumbangan beliau selama ini agak signifikan!! 

Ini saya tidak nafikan sama sekali!!

Cuma Rafizi Ramli jangan kelihatan terlalu emosional hingga setiap ungkapan kenyataan beliau kelihatan tidak selari dengan semangat solidariti Pakatan Harapan masakini!!

KHAIRUDDIN ABU HASSAN
Ajk Biro Komunikasi Dan Mobilisasi PH
29 Mei 2018

Subscribe to receive free email updates: