Bila bendera Bersatu dibakar bukti tamparan hebat Mahathir terhadap Umno-BN


Felda Lubuk Merbau di Sik, Kedah merupakan salah satu kubu kuat Umno, namun begitu kehadiran Tun Dr Mahathir Mohamad beberapa kali di situ memberi tamparan hebat kepada Umno dan BN.
Bila bendera Bersatu dibakar bukti tamparan hebat Mahathir terhadap Umno-BNIni jelas dibuktikan apabila  bendera Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) dibakar oleh beberapa individu di tepi jalan Felda Lubuk Merbau  berlaku pada malam Ahad yang lalu.
Ekoran pembakaran yang dilakukan di tepi jalan itu ia telah mengejutkan lalu-lalang dan penduduk sekitar kawasan tersebut
Adalah difahamkan insiden tersebut berlaku kerana perasaan tidak puas hati beberapa individu sehingga bertindak diluar batasan.
Manakala Pengerusi Bersatu Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir berkata, pihaknya telah pun bertemu dengan wakil berkenaan serta memberi penerangan kepada mereka.
Malah ujarnya Pakatan Harapan (PH) telah pun mengagihkan kerusi di negeri Kedah serta Bersatu merupakan komponen yang mendapat kerusi paling banyak.
“Semua ahli harus menghurmati dan menerima pengagihan kerusi yang telah dibuat.
“Segala keputusan yang telah dibuat harus diterima serta perlu bekerjasama untuk memastikan Kedah dapat dirampas dari Umno dan BN.
“Insiden membakar bendera tersebut mempunyai hikmahnya kerana ia tidak berlaku selepas penamaan calon yang mungkin akan memberi impak kepada jentera PH, ” ujarnya lagi.
Walau bagaimana pun tambahnya, penerangan kepada ahli Bersatu dalam kawasan tersebut akan ditingkatkan supaya mereka dapat menerima keputusan yang telah dibuat serta berusaha menawan Dun Pedu dan negeri Kedah menjelang pilihan raya umum yang akan datang.

Subscribe to receive free email updates: